Nu kanske ni tror att jag ska skriva om wateraid och även om dom är super och ni bör kolla in deras hemsida så är det inte det jag tänkte skriva om idag.

Jag tänkte skriva om hur viktigt det är med bra kvalitet på vattnet om man vill ha ett gott te.

Vi har just flyttat och därför så märker jag själv av vikten av bra vatten. Vi hade oförskämt bra vatten hemma på gården, så bra att min man alltid tog med sig av vårt vatten till jobbet.

Här är det helt annars och vi har insett att vi behöver ett vattenfilter. Det går varken att dricka vattnet som det är eller göra ett gott te av det.

Svarta smaksatta teer, gärna av lite sämre (el mindre fin) kvalitet får inte så ändrad smak, men finare teer är onödigt att dricka för det smakar inte längre gott. (så jag börjar förstå de som testat finare teer och inte gillar det om det är det här dom får dricka).

Men det är ju inte så konstigt att vattnet spelar så stor roll, det är ju ändå vad te främst består av.
Så tycker du inte att finare teer smakar så testa gärna att göra det på bättre vatten.

Sen så kanske det ändå inte faller dig i smaken men alla har ju olika smak.

Har du ett bra vattenfilter att tipsa om? Använder du vattenfilter?

Liknande inlägg

1 kommentarer

Hanna Youvan Sjöberg

04 Oct 2016 10:41

Hej!
Jag använder ett aktivt kolfilter med tillhörande vattenkanna som alltid är fylld med vatten. Det smakar väldigt gott. Märket heter Dafi.
En gång såg jag foto på isbitar som någon gjort med filtrerat vatten och dessa var nästan genomskinliga, alltså utan de där vita frystecknen som isbitar vanligen har.
Jag såg på Facebook ett experiment där två enkla paprikaplantor vattnats fem dagar - den ena med micrat vatten och den andra med filtrerat vatten. Resultatet blev att microvattenväxten var som ett risigt ogräs medan filtervattenväxten frodades i frisk grönhet!
Så visst finns flera aspekter till att använda filtrerat vatten i vardagen.
Med vänlig hälsning,
Hanna

Kommentera

Publiceras ej