Visst är det trevligt när man hittar ett fynd på loppis? Det är just det jag gjorde idag. Jag hittade en fin liten tekanna på ett av de loppis som finns på Storumandagarna och jag fick ner priset med 15:- också, inte dåligt för en som inte kan pruta.
 
Tekannan är en liten svart tekanna med möster på ca 2½ dl som visade sig hälla te riktigt bra. Det är ju alltid en chansning då man köper en tekanna, om den häller bra eller inte.
 
Såklart så testade jag kannan direkt jag kom hem med lite bai sha lu. Allt som allt så blev jag nöjd med köpet.
 
 
 
Har du fyndat någon tegrej på loppis hittills i sommar?
loppisfynd, tekanna,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Turast

03 Jul 2016 14:46

Jag älskar loppisar! Det känns lite bättre att kunna återanvända saker också än att bara köpa nytt :)

Svar: Visst gör det. Ofta så är det ju inte sämre än nytt heller eller kanske har en fin patina som kan ta år att fixa själv
Linnea

Kommentera

Publiceras ej