I butiken har vi fått in ny keramik, blandannat nya tekoppar. Jag själv har därmeot haft möjlighet att testa tekopparna sedan innan och här är vad jag tycker om det.
 
Tekopp Mint
 
 
 
Vad är det?
 
Det är en kopp utan öra i "östasiatisk stil".
 
Hur ser den ut?
 
7 cm hög och 7 cm i diameter. Den rymmer ca 1½ dl till bredden så när jag häller upp till mig själv blir det dryga decilitern. Den är grön på utsidan och vit på insidan och den är handgjord så mina koppar ser inte helt identiska ut.
 
Material?
 
Lergods
 
Varifrån och pris?
 
Den är ju från min egen tebutik där den går på 259:- st
 
Plus?
 
Lergodset är halvtjockt så man bränner sig inte på den så lätt, skön och lyxig känsla, originell, går att diska i diskmaskin (stort plus för mig som småbarnsmamma med lite tid), tålig (den har tappats i golvet några gånger), perfekt storlek enligt mig, vacker och helt enkelt bra.
 
Minus?
 
Även om lergodset är tjockt så blir den lite för varm för pu-erh (som ska bryggas hett!)
 
 
 
 
 
Koppar, Mint, handgjort, recension, tealovers.se,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Skogsraah ☾

12 Sep 2015 12:30

Så fin!

Kommentera

Publiceras ej