Jag har smakat en hel del teer genom mina år som teälskare men jag har fortfarande några kvar som jag vill testa.
Här är 10 som  jag gärna skulle vilja testa
 
  • Lila te från Afrika: Jag har testat lila pu-erh men det skulle vara spännande att testa lite av det lila te från tex Kenya som blivit så populärt på senare tid.
  • Kabusecha: Ett Japanskt skuggat te, jag älskar ju Japanska teer så jag tror jag skulle gilla även denna.
  • kokeicha:Ett Japanskt te som först mals och sedan formas till något som liknar tallbarr. Det låter bara riktigt intressant helt enkelt.
  • Streched tea: Te som dricks i iallafall Indonesien, det är te, mjölk och socker som hälls mellan två kannor medan den som häller tex snurrar och gör andra konster. Det går väl att testa själv men att se någon som kan det göra det skulle vara mer intressant
  • Dragon pearl: Ett grönt rökt te i kulform. Det skulle vara intressant att testa ett grönt rökt te.
  • Jasmin pu-erh: Jag såg det för några år sen i en tebutik, jag vet inte om det skulle smaka gott men spännande är det.
  • Tibetanskt smörte: Hur det ska gå till då jag inte tål smör vet jag inte men jag skulle vilja testa det iallafall en gång i livet.
  • Tai ping monkey king: Ett känt te från Anhui provinsen. Jag har sett en bild på det och det ser så gott ut.
  • Bubble tea: En Koeransk tedrink med massa bublor. Det låter så intressant.
  • Koreanskt te (igen): Detta har jag testat men det var jättelänge sen och jag minns knappt hur det smakar.
Vad skulle du vilja testa för te?
 
Det koreanska te jag testat
Korea, bubble tea, dragon pearl, kabusecha, kokeicha, lila te, smörte, streched tea, teer jag vill testa,

Liknande inlägg

10 kommentarer

Skogsraah ☾

17 Sep 2015 15:13

Låter som intressanta teer!

Sabina

19 Sep 2015 11:49

Vilken härlig blogg! Perfekt nu när höstrusket kommer, då ska jag absolut kika in här för lite teinspiration!

Varga

19 Sep 2015 16:16

Har aldrig testat något av dem och visste knappt att de fanns, men nu när du säger det så blir jag sugen på att testa alla! :D

Emma Engström

19 Sep 2015 18:47

Låter intressant! Önskar dock att jag gillade te mer än vad jag gör :o

Emelie

20 Sep 2015 20:22

Sv: Tack så mycket! :) Det har jag säkerligen, bara att leta genom i arkivet ;)
Kram<3

milina.blogg.se

22 Sep 2015 02:12

Aldrig förstått mig på te haha! Även fast jag har två tepåsar så tycker jag att smaken är så himla svag!

Svar: Det finns massor av teer med rejält med smak tex om du tycker om svart te (den lilla smak du känner med två påsar) kan du testa ett rejält assamte, tycker du om rökt mat el Whiskey kan du testa lapsang souchong som är ett rökt te, tycker du om torkade aprikoser och kaffe kan du testa ett mörkt oolong vill du bara ha rejält med smak så kanske pu-erh är något för dig :)
Det finns så mycket mer än liptons Earl grey om mans äger så :)
Linnea

Bellah - livet i USA

22 Sep 2015 03:04

Jag tycker inte om te tyvärr. Jag hade hemskt gärna velat tycka om te för att det verkar så himla mysigt md te men jag gillar det inte :/

Svar: Vad är det som du inte tycker om? Tevärlden är så otroligt varierad, kanske kan jag hjälpa dig att hitta nått? :)
Linnea

linah

22 Sep 2015 17:37

fick en massa bra tips genom detta inlägg!

Elin

22 Sep 2015 22:12

Håller med om att bubble teet låter väldigt intressant, haha! Det skulle jag gärna testa. Uppdatera gärna när du väl provat det :D

N

23 Sep 2015 20:02

Älskar te, det är såå gott! :)

Kommentera

Publiceras ej