Om jag bara fick välja ett material till tekannor så skulle jag välja glas.
 
Det är inte för att jag skulle vilja ha te varmt länge, för det är det sällan i glastekannor. Det är inte för att det är tradition sen flera hundra år tillbaka, för det är det inte heller. Det är inte för att det är hållbart, för det kan jag inte säga att det är med tanke på att jag med jämna mellanrum har sönder mina glastekannor. Det är helt enkelt för att det är vackert.
 
Jag älskar att se teet bryggas eller bara färgen på teet när det är färdigbryggt och ska man ha blomande te så är en glastekanna ett måste.
 
Blommande te i min favorittekanna
Svart te i samma tekanna
Pu-erh (svart i den vänstra, grönt i den högra) i mina båda glastekannor, tyvärr är favoriten (den vänstra) sönder nu.
Blommande te i den enda glastekanna som för nuvarande är hel.
Har du nått favoritmaterial i tekannor?
Blommande te, Te, glastekanna, tekanna,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej