Nu är det här en lite gammal historia men jag fick lust att berätta den ändå.
 
Den utspelar sig på min och min mans bröllopsresa då vi bilade genom norra Sverige, Vi var i Östersund över dagen och jag snubblade över en av mina favoritbutiker när det gäller te. Jag rent snubblade över den för jag hade bara köpt te via deras e-butik så jag hade ingen aning om var den fysiska butiken fanns.
 
Jag gick glatt in på te centralen med min man släpandes (ja nästan i alla fall) efter mig. Min man tyckte att jag skulle köpa något till mig (förutom te) som minne på resan och efter lite övertalning (jag är jättedålig på att köpa saker till mig själv) gick jag med på det.
 
Nu var det bara att bestämma vad man skulle köpa, vilket var svårt eftersom dom har mycket finare saker i deras fysiska butik än på deras e-butik men tillslut bestämde jag mig för att köpa två koreanska koppar (eftersom jag inte har något koreanskt).
 
När jag skulle betala så började jag prata med hon som stod i kassan som visade sig vara ägaren (om jag förstått det rätt) och då berättade jag att jag brukade köpa från deras e-butik men att dom har mycket finare saker i deras riktiga butik. Det kom också fram att vi var på vår bröllopsresa.
 
Så när jag hade betalat kopparna och teet (Ett hojicha, första gången jag testade det) så stoppade hon också ner ett Darjeeling FTGFOP1 i påsen och sa att det var en bröllopspresent. Jag blev chockad men också väldigt glad över att nån som inte kände mig ville ge mig en bröllopspresent.
 
Sen dess har jag alltid gillat Amanda från te-centralen lite extra av alla jag vet som säljer te :)
 
Här är kopparna jag köpte och teburken, teet är slut sen länge däremot.
Darjeeling, FTGFOP, Hojicha, Indien, Koppar, Korea, Svart te, Te, Te centralen, kvalié, Östersund,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Varga

31 Oct 2014 13:28

Åh vilka supersöta koppar! Jag har också det "problemet" att jag sällan unnar mig saker...
Otroligt gulligt av henne att ge dig en bröllopspresent! Jag ska definitivt kolla in dem när jag får köpa hem te igen (nu har min sambo satt köpstopp för det tar upp för mycket plats i hyllorna...)

Kommentera

Publiceras ej