En viktig del med att dricka te är enligt mig att vara här och nu när ma dricker te. Visst jag kan dricka te till ett fika eller då jag arbetar eller ser på film. Men det är inte samma sak som då jag sitter där och är här och nu med teet.
 
Då jag hör vattnet som hälls över tekannan, då jag känner doften med alla dess toner då jag öser upp teet. Ja kan känner hur doften förändras då jag häller vattnet över teet. Att känna texturen, formen och värmen av tekannan då jag häller upp teet. Då teet når tungan och jag får känna alla smaker, hur det känns i munnen, hur smaken förändras. Att notera hur smaken skiljer sig mellan olika bryggningar och temperaturer.
 
Te är som en meditation som alltid fungerar.
 
 
 
Brukar du använda te för att stilla dig?
Te, meditation, mindfullness, te och hälsa,

Liknande inlägg

3 kommentarer

Julia

31 Aug 2017 20:31

Te funkar ALLTID!

Svar: Eller hur :)
Linnea

Madeliene

07 Sep 2017 19:27

Fin blogg! :)
lust att göra ett bloglovin byte? :)

Svar: Tack, jag vet inte ens vad ett blogloving byte är :)
Linnea

Madeliene

15 Sep 2017 22:50

SV: det är att man följer varandra via bloglovin :)

Kommentera

Publiceras ej