Mitt teår har än en gång varit svalt, det är tokigt, sen jag startade en tebutik har jag fått mindre och mindre tid över till att dricka te.
 
Under våren så ökade tedrickandet lite efter att ha varit ovanligt lågt 2015 men snart blev det både mycket arbete med att ta hand om dottern som blev mer och mer rörlig och huset som dessutom behövde målas om.
 
Under sommaren flyttade vi dessutom söderut så att min man kunde börja högskola i sadelmakeri. Efter det så blev det ännu mindre te. Dottern kunde vid det laget gå utan stöd och är överallt, samtidigt som det tog en evighet att få förskoleplats till dottern så jag hade inte ens tid till mitt företag.
 
Lite bättre blev det på senhösten och vintern då dottern äntligen fick förskoleplats men tenivåerna är fortfarande ovanligt låga.
 
 
 
Jag hoppas därför att jag kommer att ha bättre möjlighet att gotta mig i te och dessutom vidareutbilda mig inom te i år så vi får hålla tummarna att det blir så. Jag tänker inte ha det som nyårslöfte däremot då det känns som om det är ett säkert sätt att det inte ska gå vägen.
 
Angående mina spådomar i början av 2016 så hade jag rätt i alla, även om det var i varierande grad. Matcha har stigit i popularitet betydligt mer än vad jag trodde och exempelvis lila te har inte blivit lika stort som jag trodde (än).
 
Hur var ditt teår 2016?
2016, Te, trender,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej