Idag har jag testat att göra min första egna teblandning, det är spännande och kul. Jag kommer nog få experimentera lite med andra blandningar innan jag får till den perfekta men jag tycker att den redan blev riktigt god och så vacker.
 
Nästa gång ska jag ta ny matcha däremot, jag använde matchan vi har hemma och den hade hunnit bli dålig (så det säger ju endel om hur bra blandningen är om man inte märker att matchan blir dålig).
 
Blandningen är mellan matcha och gen mai cha så det blir en illgrön dryck med mer algiga toner än gen mai cha men en liten underton av det rostade riset. Vad tror du skulle du testa det?
 
 
 
 
Så spännande och så kul! Helt klart värt #HappiChallange
 
Har du testat att göra en egen teblandning? Berätta gärna om dina experiment
#HappiChallenge, Gen mai cha, Happichallenge, egenblandning, experiment, matcha,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Days by Johanna

08 Apr 2017 12:56

Har aldrig testat och göra det själv.

Svar: Ja det är nog få som gör det. Själv har jag ju varit "tenörd" i över 10 år och det är första gången jag gör det (förutom att göra tex egen masala chai)
Linnea

Kommentera

Publiceras ej