Idag fick jag paket, det är lite mer roligt nuförtiden då jag får paket med te för det är så mycket större nu.
Det mesta är inte så speciellt, påfyllning av teer som är slut eller snart tar slut men det finns lite nyheter.
 
Tex blommande te som är svart! Tänka sig att inte behöva kompromissa med smaken (eller utseendet). Det enda negativa ska vara att det blir mörkt ganska snabbt men jag ska kolla om en tevärmare med ljus hjälper.
Ett nytt jasminte som är i form av "kulor" istället för blad.
 
Jag har dessutom fått hem tre olika slags gaiwan, en i glas som jag tänker kan vara en del i ett gong fu cha set, en i yixinglera som jag har och vet är bra och en i porslin med ett målat landskap på.
 
Såklart fick jag också två smakprov som verkade vara intressanta, båda var oolong.
 
Ursäkta den kassa bilden, min kamera fick slut på batteri :( men man ser då vad det är iallafall :)
 
Blommande te, gaiwan, jasminte, oolong, paket,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej