Mitt teår 2015 har varit annorlunda än andra år.
 
Jag började året med att endast dricka lite te då jag var gravid, ganska snabbt blev det inget te då jag väl hade fött för i början så hade jag helt enkelt inte tid för te. Som tur är så slapp jag abstinens då jag druckit sparsamt med te under graviditeten. Det gick dessutom snabbt över.
 
Till våren så öppnade jag min webbutik, det var riktigt nervigt och inte kanske det bästa tillfället med tanke på att jag bara några månader tidigare hade blivit mamma.
 
Med både en bäbis och ett företag att tänka på har det däremot inte blivit så mycket tedrickande och studier i te som jag velat. Men lite te har jag ändå hunnit med, mest det vanliga men även några smakprover som mina grossister skickat. Blandannat ett underbart lagrat oolong.
 
Till hösten så blev det inte min vanliga föreläsning på hotell och restaurangprogrammet på gymnasiet i närheten utan en provsmakning tillsammans med Budha från Budhas kaffe och rosteri, han hade då kaffe provsmakning. Det var riktigt nervigt, även om jag föreläst i ca 10 år så är det ändå nervigt varje gång. Jag testade hans kaffe och insåg att, även om hans kaffe är godare än "ica kaffe" så är te forfarande tusen gånger godare.
 
Sen kom vintern och nästan allt med te hamnade nästan som i dvala, min älskade man startade upp ett företag som läderhantverkare så jag har tagit över lite av hans sysslor hemma vilket har lett till mindre tid för te igen.
Jag hoppas däremot att jag kommer att hitta mer tid för te snart.
 
Så för att kort summera året så har det varit mindre te än önskat och nervigt :)
 
Hur har ditt teår varit?
 
Dottern som nästan fått mer te än jag, eller mer tekoppar iallafall :)
 
och nej jag ger inte dottern te, det var ett skämt, koppar älskar hon däremot.
2015, Te,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Urhästen

18 Jan 2016 21:12

Vilken go bild! :')

vera

19 Jan 2016 22:26

haha söt bebis, koffeinfritt tro ?? kamomill är bra för bebismagar också har jag för mig

Svar: Nej tom kopp, det var ett grönt te av något slag (minns ej vilket) som min man drack och hon ville härma.
Linnea

Kommentera

Publiceras ej