Jag blev lite inspirerad av veckans #urbanchallenge som handlar om citat.
Det finns många tecitat, det finns roliga, uppmuntrande, ironiska och helt klart underbara tecitat.
Dom här som jag tänker ta upp nu blir jag helt enkelt glad när jag läser och jag hade tänkt dela med mig av dom här.
 
Vi börjar med en föredetta brittisk premiärminister 
 

"För våra soldater är te viktigare än ammunition." 

-Winston Churchill 

Då man hör historier om brittiska soldater i krig kan man nästan tro det :D 

 

En annan favorit är ett kinesiskt ordspråk

“Ett mord kan möjligen förlåtas med aldrig oartighet vid tedrickning.“

-Kinesiskt ordspråk

Även om jag hoppas att det är iallafall lite oroniskt. Även om man såklart inte ska vara oartig då man dricker te.

 

Det tar mig till nästa från i närheten av Kina

"Yak butter tea i a more lasting possesion than a son"

-Ordspråk från Tibets bergsfolk

Som har lite samma stuk :)

 

Sen för den som gillar att vara ute också så finns denna

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."

-Ryskt ordspråk

 

Ryssarna har många bra ordspråk om te denna är också en favorit, för den måste vara sann

"Vägen till himlen går förbi en tekanna"

-Ryskt ordspråk

 

Nu skulle detta inlägg kunna bli hur långt som helst så jag tänker avsluta med en av de bästa som bild

 

För er som inte kan ladda bilden står det

"Make tea, not war"

-Monty Python

 

Vilket är ditt favorit tecitat/ordspråk?

 
#HappiChallenge, citat, ordspråk, tecitat,

Liknande inlägg

1 kommentarer

christian

24 Sep 2017 17:39

Hej och tack för kommentaren på min blogg!
Väldigt bra citat om te, har just själv börjat gå över mer och mer från kaffe till te. Själv kör jag mycket "Yerba Mate", det ska ju vara så nyttigt och bra!
Extra stort plus till att du inte vill kalla dej "tjej"! Oavsett hur gammal du är men en vuxen "hona" är aldrig nån tjej......
Ha en bra vecka & välkommen åter!

Kommentera

Publiceras ej