Jag är ju en sån som oftast inte dricker smaksatta teer. De få gånger jag gör det föredrar jag det jag kallar traditionellt smaksatta teer.
 
Det jag menar med traditionellt smaksatta är teer som både funnits en tid och som inte är smaksatta med bara aromer vilket de flesta smaksatta teer är idag (det kan finnas tex fruktbitar i men det är oftast bara för syns skull). Tex Lapsang, jasminte, gen mai cha och Masala chai.
 
Jag tycker att vanliga smaksatta kan ha en bismak som jag inte riktigt kan sätta fingret på, den bismaken kan däremot bara vara i mitt huvud. Det är också oftast godare i i de traditionellt smaksatta och smaker som mer faller mig i smaken (tex inte "tuggummi" utan mer naturliga smaker.
 
Så för mig vinner helt klart traditionellt smaksatta, hur är det för dig?
 
(tyvärr har jag lite problem med bilderna just nu så det blir ett bildlöst inlägg)
 
 
Gen mai cha, Te, jasminte, lapsang, masala chai, smaksatt,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Rose

07 Mar 2015 15:21

Hmm.. SVår fråga. Jag tycker nog om båda men jag dricker oftast traditionellt smaksatta teer. :)

Varga

10 Mar 2015 18:15

Jag tycker nog mest om traditionellt smaksatta, men det blir lätt att man är lat och köper mer kommersiella teer..

Kommentera

Publiceras ej